Wandelen in Tenerife, must do wandelingenVulkanisch landschap

Hiking en zwangere vriendin

Zoals ik zei heeft Tenerife meer te bieden dan de bekende badplaatsen, vooral het National Park el Teide heeft veel te bieden voor wandelaars en fietsers. Omdat we er maar een week hebben gezeten hebben we gekozen om drie keer te wandelen; twee keer met z’n tweeen en eenmaal heb ik met een groep de Teide beklimmen. Hoe we in Nieuw Zeeland en Amerika vooral gekozen voor de wat zwaardere hikes moesten we hier zeker rekening houden met Saskia’s buik, dus ditmaal wat minder zware hikes; maar wel mooi!

Hiking El Teide

Om de El Teide te beklimmen heb je een permit nodig. Dit had ik dus niet, dus ik heb mij aangemeld om deze berg te beklimmen(vulkaan). Ik werd 's ochtends netjes met de bus opgehaald, je krijgt tijdens de rit naar de vulkaan veel informatie over Tenerife. Eenmaal aagenkomen kan je er voor kiezen om de gehele Teide te beklimmen of met de kabelbaan omhoog te gaan. Natuurlijk heb ik er voor gekozen om de hele beklimming te doen 😉 Je betaald hier zo'n 60 euro voor en hier zit een lekkere lunch bij en een guide die erg veel verteld over de Teide. Boeken kan hier Tenerife El Teide hike boeken Deze vulkaan is de hoogte van Spanje met 3718 meter. Je kan deze in een uurtje of 4 beklimmen. Je kan er ook voor kiezen om met de kabelbaan te bezoeken en het laatste stukje zelf te lopen. Ik heb er voor gekozen om vanaf zo’n 2000 de beklimming te starten, vanuit hier wandel/klim je in 4 uur naar 3700 meter. Hoge meters… en dat heb ik geweten!

Via een georganiseerde trip beklom je de El Teide, het eerste stuk gezamelijk.

Via kronkelige weggetjes naar boven, in het begin redelijk vlak daarna erg stijl. Ik had vooral last van de hoogte na zo'n 2500 meter. Hoge hartslag, rustig stapje voor stapje.

Het uitzicht was er niet minder op.. op de maan?

Langzamer hoger.. zie ook de wolkenlaag..hier op zo'n; 2500 meter.

Veel klimmen

Uiteindelijk gereden, wel flink zwaar, hoe mooi hoogtes ook zijn, mijn lichaam houdt er niet zo van.

Boeken kan:

Hike langs El Teide naar La Fortaleza

We hebben voor deze route gekozen omdat de route eenvoudig te bewandelen is en een mooi om “El teide” heen loopt, via een pad om deze vulkaan loop je naar La Fortalez; een grote rode rotsformatie. De wandeling is niet zo lang(7.2km)  en heeft niet zoveel hoogte meters. De wandeling begint vanaf een visitor center ten zuiden van de El Teide.

Al snel kom je in aanraking met de enorme El Teide. Een enorme vulkaan van 3700 meter hoog.

Het mooie maanlandschap, erg divers. Via kleine klimmetjes verken je het gebied om El teide heen.

Mooi uitzicht op de El Teide.

Na een uurtje wandelen zie je de Fortaleza, via een zandvlakje loop je er langs.

Hier kan je niet verder, geeft ook maar weer even aan hoe hoog je eigenlijk zit. Je zit hier op zo'n 2000 meter hoogte!

Verschillende routes naar en om de El Teide.

Van Santiago El Teide naar Masca

Vanuit Masca heb je de mogelijkheid om een mooie en pittige wandeling te ondernemen, deze brengt je van Masca via een enorme kloof naar het strand; voor ons iets te spannend met een zwangere dame. Dus hebben we gekozen om van Santiago El Teide te wandelen naar Masca, via deze wandeling klim je naar een mooie hoogte en daal je uiteindelijk af om via La Portellos naar Masca te lopen, een leuke maar toch wel uitdagende wandeling met een zwangere dame. De wandeling was echt mooi en geeft ook duidelijk een beeld van hoe divers Tenerife eigenlijk is.

Vanuit Santiago del Teide stijg je al snel via een redelijk stijl pad.

Oja, daar moeten we heen!

Boven is het een stak vochtiger en dus ook groener, erg mooi!

Het pad is goed bewandelbaar. Je daalt al snel richting Las Portelas, een klein dorpje.

Vanuit het dalen naar het dorpje, zijn de uitzichten al fantastisch!

Het mooie kleurrijke dorpje Portellos.

Vanuit Portellos stijg je al snel weer richting Masca. Gelukkig wordt aangegeven waar we heen moeten!

Daar is Masca!

De stijle autowegen richting Masca!

De Masca kloof..Komen we hier ooit nog terug?

Foto's

Op In Spanje

Reageren

Heb je een vraag of een opmerking, laat het mij weten, ik kom graag in contact met mijn lezers